Marketing Marketing, marketingstratégia, értékesítés ösztönzés akkor Zephyros. http://zephyros.hu/hirek 2024-05-20T16:34:59Z Joomla! 1.5 - Open Source Content Management A kkv-k kétharmada nem folytat marketing tevékenységet 2010-08-12T12:12:12Z 2010-08-12T12:12:12Z http://zephyros.hu/hirek/46-a-kkv-k-ketharmada-nem-folytat-marketing-tevekenyseget Administrator laszlo@blaho.hu <p style="text-align: justify;"><strong>A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada, 32,8%-a folytat tudatos marketing tevékenységet, éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítva rá.</strong></p> <p style="text-align: justify;">Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikro-, kis és középvállalkozások, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak, mint azok, amelyek nem - ezek a legfontosabb megállapításai annak a felmérésnek a kis- és közepes vállalkozások marketing tevékenységéről, mely 2009-ben készült.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8%) folytat tudatos marketing tevékenységet. Ez az adat azért is megdöbbentő, mert rámutat, hogy a mikro-, kis és középvállalkozások még mindig nincsenek tudatában a marketing jelentőségének. Holott, az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikro-, kis és középvállalkozások, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak, mint azok, amelyek nem alkalmaznak marketinget.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes vállalkozások éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítják marketingre. Ez jelentősen elmarad a szakirodalmak és szakemberek által javasolt 5-10%-os szinttől. Ezt az értéket mindössze a vizsgált mikro-, kis- és közepes cégek 19%-a fordítja a marketingre. Ugyancsak 19% azoknak a cégeknek a száma, amelyek egyáltalán nem költenek marketingre.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások legkedveltebb reklámeszközei az internet, amit a válaszadók fele (54%), a nyomtatott média, amit egyharmaduk (35%), és a szórólap, amit 26%-uk használ. Érdekes összefüggést mutat a reklámeszközök számának alkalmazása a marketing aktivitás tekintetében. A marketing tudatos cégek döntően négy, vagy annál több reklámeszközt alkalmaznak, szemben azokkal a cégekkel, amelyek nem marketingeznek, utóbbiak átlagosan egy-két reklámeszközt használnak.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások által használt reklámeszközök 10-es toplistája:</p> <p style="text-align: justify;">Reklámeszköz</p> <p style="text-align: justify;">1. Internet</p> <p style="text-align: justify;">2. Nyomtatott sajtó</p> <p style="text-align: justify;">3. Szórólap</p> <p style="text-align: justify;">4. Direct mail</p> <p style="text-align: justify;">5. Akciók</p> <p style="text-align: justify;">6. Hírlevél</p> <p style="text-align: justify;">7. Ajánlások gyűjtése</p> <p style="text-align: justify;">8. Kültéri plakát</p> <p style="text-align: justify;">9. Hűség program</p> <p style="text-align: justify;">10. Rádió reklám</p> <p style="text-align: justify;">Markáns az eltérés a marketing mix elemei között is. A tudatos marketinget nem folytató cégek a legnépszerűbb reklámeszközökön felül, mint az internet, a nyomtatott sajtó és a szórólap, jellemzően nem alkalmaznak más reklámeszközöket.</p> <p style="text-align: justify;">A marketing tevékenység irányítása vagy végzése döntően (82,5%) a cégvezető feladatkörébe tartozik.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes cégek mindössze 7%-a alkalmaz külön marketing menedzsert a marketing feladatokra, 57%-nál egy fő foglalkozik marketinggel, de nagyrészük nem főállásban. A mikro-, kis és középvállalkozások marketingeseinek harmada (33%) gyakorlati tapasztalatokra, negyede (25%) önképzésre hagyatkozik, 22%-uk pedig mindenféle tapasztalat és képzettség nélkül végzi a cég marketing feladatait. A vizsgált cégek kétharmada (65%) semmilyen módon nem képzi a marketingesét.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások alig 7%-a veszi igénybe külső marketing tanácsadó segítségét.</p> <p style="text-align: justify;"> </p> <span style="font-size: small;">Forrás:</span> <span style="font-size: small;">Ipsos Zrt.</span> <span style="font-size: small;">www.sondaipsos.hu</span> <p style="text-align: justify;"><strong>A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada, 32,8%-a folytat tudatos marketing tevékenységet, éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítva rá.</strong></p> <p style="text-align: justify;">Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikro-, kis és középvállalkozások, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak, mint azok, amelyek nem - ezek a legfontosabb megállapításai annak a felmérésnek a kis- és közepes vállalkozások marketing tevékenységéről, mely 2009-ben készült.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8%) folytat tudatos marketing tevékenységet. Ez az adat azért is megdöbbentő, mert rámutat, hogy a mikro-, kis és középvállalkozások még mindig nincsenek tudatában a marketing jelentőségének. Holott, az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikro-, kis és középvállalkozások, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak, mint azok, amelyek nem alkalmaznak marketinget.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes vállalkozások éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítják marketingre. Ez jelentősen elmarad a szakirodalmak és szakemberek által javasolt 5-10%-os szinttől. Ezt az értéket mindössze a vizsgált mikro-, kis- és közepes cégek 19%-a fordítja a marketingre. Ugyancsak 19% azoknak a cégeknek a száma, amelyek egyáltalán nem költenek marketingre.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások legkedveltebb reklámeszközei az internet, amit a válaszadók fele (54%), a nyomtatott média, amit egyharmaduk (35%), és a szórólap, amit 26%-uk használ. Érdekes összefüggést mutat a reklámeszközök számának alkalmazása a marketing aktivitás tekintetében. A marketing tudatos cégek döntően négy, vagy annál több reklámeszközt alkalmaznak, szemben azokkal a cégekkel, amelyek nem marketingeznek, utóbbiak átlagosan egy-két reklámeszközt használnak.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások által használt reklámeszközök 10-es toplistája:</p> <p style="text-align: justify;">Reklámeszköz</p> <p style="text-align: justify;">1. Internet</p> <p style="text-align: justify;">2. Nyomtatott sajtó</p> <p style="text-align: justify;">3. Szórólap</p> <p style="text-align: justify;">4. Direct mail</p> <p style="text-align: justify;">5. Akciók</p> <p style="text-align: justify;">6. Hírlevél</p> <p style="text-align: justify;">7. Ajánlások gyűjtése</p> <p style="text-align: justify;">8. Kültéri plakát</p> <p style="text-align: justify;">9. Hűség program</p> <p style="text-align: justify;">10. Rádió reklám</p> <p style="text-align: justify;">Markáns az eltérés a marketing mix elemei között is. A tudatos marketinget nem folytató cégek a legnépszerűbb reklámeszközökön felül, mint az internet, a nyomtatott sajtó és a szórólap, jellemzően nem alkalmaznak más reklámeszközöket.</p> <p style="text-align: justify;">A marketing tevékenység irányítása vagy végzése döntően (82,5%) a cégvezető feladatkörébe tartozik.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis- és közepes cégek mindössze 7%-a alkalmaz külön marketing menedzsert a marketing feladatokra, 57%-nál egy fő foglalkozik marketinggel, de nagyrészük nem főállásban. A mikro-, kis és középvállalkozások marketingeseinek harmada (33%) gyakorlati tapasztalatokra, negyede (25%) önképzésre hagyatkozik, 22%-uk pedig mindenféle tapasztalat és képzettség nélkül végzi a cég marketing feladatait. A vizsgált cégek kétharmada (65%) semmilyen módon nem képzi a marketingesét.</p> <p style="text-align: justify;">A mikro-, kis és középvállalkozások alig 7%-a veszi igénybe külső marketing tanácsadó segítségét.</p> <p style="text-align: justify;"> </p> <span style="font-size: small;">Forrás:</span> <span style="font-size: small;">Ipsos Zrt.</span> <span style="font-size: small;">www.sondaipsos.hu</span>