marketing, értékesítés, tanácsadás,

 
Ön most itt van: Hasznos információk

Hasznos információk

E-mail Nyomtatás PDF

célcsoport – azon személyek csoportja, akiknek a vállalkozás a szolgáltatását, termékét el kívánja adni

DM (direct mail) - olyan levél, e-mail, sms útján küldött reklámüzenet, amely közvetlenül a fogyasztónak szól

hírlevél - e-mailen vagy postai úton küldött tájékoztató anyag, melyben a vállalkozás az újdonságokról, termékekről, szolgáltatásokról, aktuális akciókról tájékoztatja a potenciális fogyasztót

image, imázs – egy termékről, szolgáltatásról, vállalkozásról, személyről, stb. kialakult kép; a helyesen kivitelezett marketing tevékenység eredményeként a vállalkozás által elképzelt és megtervezett, valamint a potenciális vásárlókban kialakult kép megegyezik egymással

logó - grafikai elem, mely a vállalkozást szimbolizálja, megjelenik minden olyan felületen, ahol a cég kommunikál a potenciális vásárlóval; a jó logó egyszerű, megjegyezhető, helyes használata esetén rövid időn belül „beég” a tudatba

marketing kommunikáció – a potenciális vásárlók, felhasználók számára küldött üzenet(ek), melynek célja a vállalkozás, szolgáltatás, termék, stb. ismertebbé tétele, tájékoztatás

marketing stratégia – a vállalkozás azon tevékenységeit foglalja össze, melyek során a cég, a szolgáltatás, a termék kapcsán meghatározzuk, kinek, mit, mennyiért, hol akarunk eladni, milyen eszközökkel és módon hozzuk a tudomására, hogyan ösztönözzük a vásárlásra

márka (brand) - termék vagy vállalkozás neve, melyet azzal a céllal és módon hozunk létre, hogy a köztudatba bekerüljön

márkaépítés - a vállalkozás azon tevékenységeinek összessége, amelyek a márka ismertté tételét tűzik ki célul úgy, ahogy azt a vállalkozás a márka indításakor eltervezte

piackutatás – a piac statisztikai és pszichológiai módszerekkel történő felmérése a várható vásárlói reakciók kapcsán, pl. új termék vagy szolgáltatás, tervezett változtatás, arculatváltás esetén

pozícionálás – a vállalkozás, szolgáltatás, termék tulajdonságainak segítségével történő „elhelyezés” a fogyasztói gondolatokban

szlogen - jelmondat, egy találó mondat, melynek segítségével a vállalkozás, szolgáltatás, termék azonnal beazonosítható